cv

CV PL
Magdalena Charytończyk

magdacharytonczyk@gmail.com

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE


od 1.8.2014
agencja Cyber Kids on Real
Senior copywriter dla marek: Aegon, Comedy Central, MTV, Nimoz, Kontakt Energia, MedPatent, Greenpeace, Kontrybucja Szwajcarska. Jestem odpowiedzialna za identyfikację marki, strategię komunikacji, tworzenie kampanii wizerunkowych i sprzedażowych. 

1.3.14 - 23.7.14
team reżyserski Jakubowska&Gronowski / Muzeum powstania Warszawskiego
Współpraca przy tworzeniu Ad Idei, pomysłów na serię 6 krótkich filmów i ich scenariuszy, będących częścią wystawy pt. "Ślady. Rzecz o pamięci" w Muzeum powstania Warszawskiego.

1.3.13 – 1.6.13
team reżyserski Jakubowska&Gronowski / Polona / Biblioteka Narodowa
Współpraca przy tworzeniu Ad Idei, pomysłu na film i scenariusza filmu inaugurującego launch biblioteki cyfrowej.

od 1.5.2012
freelance copywriter
Współpraca z agencjami przy przetargach (jako wsparcie kreatywne); wsparcie kreatywne na planie i przy postprodukcji spotów reklamowych; współpraca z doradcami strategicznymi przy identyfikacji tożsamości brandu; współpraca przy tworzeniu nowych marek i produktów, wymyślanie nazw nowych produktów; współpraca przy tworzeniu scenariuszy gier on-line itp.

1.11.11 - 31.3.12
Muzykotersi / Muzykoteka Szkolna / Narodowy Instytut
Audiowizualny
przygotowanie strategii, kampanii, działań edukacyjnych i
sieciowych (spoty radiowe, filmy viralowe, scenariusze gier on-
line, research danych, copy na stronę, fanpage na Facebooku)

1.2.2011 - 31.8.2011
MocOwoc (super fruits, żywność organiczna)
przygotowanie strategii dla komunikacji online, research danych, prowadzenie fanpage'a na Facebooku

3.12.2010 - 30.4.2012
Marionnaud
przygotowanie strategii dla komunikacji na Facebooku, research, prowadzenie fanpage'a na Facebooku i konkursów


02.2010 - 10.2010
agencja Kofeina
Senior Copywriter dla: Union Investment, Fashion House Outlet Centre.

2007 - 2009
agencja Brain
Copywriter i Senior Copywriter dla marek: Netia, ING, ING Nationale-Nederlanden, Winiary, Play. Przygotowywanie scenariuszy tv, kampanii sprzedażowych i wizerunkowych, reżyseria spotów tv i radio spotów.

2005 - 2006
agencja Testardo Red Cell
Creative dla marek: Telekomunikacja Polska SA, Benecol (Rasio), Orange, Evra.

2003 - 2005
Avon Cosmetics
copywriter w wewnętrznym dziale kreacji (skincare i non-
cosmetics): tworzenie nazw kosmetyków na rynek polski i globalny
oraz specjalistycznego dwutygodnika dla konsultantek z 17 krajów
Europy i Azji

2001 - 2003
Publicis FCB
junior copywriter dla marek: Pekao SA, Orlen, Renault, L’Oreal, Garnier.

1998 - 2001
WAB (recenzje wydawnicze), Antykwariat Atticus (specyfikacja
księgarska).

Nagrody

Srebro na festiwalu KTR 2012 (kategoria: media interaktywne,
reklama online, reklama społeczna), kampania Muzykotersi,
klient: Narodowy Instytut Audiowizualny)

Kreatura 2012 (kategoria: reklama społeczna, kampania
Muzykotersi, klient: Narodowy Instytut Audiowizualny)


Złote Orły 2008, wyróżnienie w kategorii reklama filmowa,
podkategoria: telekomunikacja) dla filmu Śniadanie (klient:
Netia)
Kreatura 2002 za film Lody dla Pekao SA


WYKSZTAŁCENIE

1984-88
VI Liceum Ogólnokształcące im. T. Reytana w Warszawie, profil mat.-fiz. z jęz. niemieckim i rosyjskim.

1988-1993
Filologia Polska, Uniwersytet Warszawski

1993-1998
seminarium doktoranckie prof. Marii Janion (PAN, IBL) pt. „Odnawianie znaczeń”


Umiejętności

Język ojczysty: polski
Angielski: C1 (biegle)
5 lat, komunikując się swobodnie, pracowałam w środowisku języka angielskiego (Avon, Exact, Terra), tworzyłam w nim czasopismo, prowadziłam korespondencję służbową, wymyślałam angielskie nazwy dla nowych produktów na rynek globalny.

Komputer

Pracuję na programach Google'a, Apple'a i MS Office.

Inne

Łatwo przychodzi mi nauka języków obcych. Rysuję, sporo czytam (Coetzee, Balzac, Woolf, Christie), a jeszcze więcej oglądam seriali. Uczestniczyłam w socjologicznych i historyczno-literackich seminariach Instytutu Studiów Zaawansowanych Krytyki Politycznej i Gender Mainstreaming na Gender Studies w IBL PAN. Lubię rower, narty, pływanie, jogę astangę i urban walking oraz uczyć się nowych rzeczy.



CV EN
Magdalena Charytończyk

magdacharytonczyk@gmail.com


Work experience


1.8.2014 - present
Cyber Kids on Real Advertising Agency
Senior copywriter for: Aegon, Comedy Central, MTV, Nimoz, Kontakt Energia, MedPatent, Greenpeace, Teatroteka Szkolna, Swiss Contribution.I am responsible for brand identity, commication strategy, creating both image and hard-selling campaigns.

1.3.2014 - 23.7.2014

film directors Jakubowska&Gronowski / Museum of Warsaw Uprising
Cooperation on creation of Ad Idea, ideas of series of 6 short firlms and theirs scenarios for Museum of Warsaw Uprising exhibition called "Traces. Piece about a memory".

1.3.2013 - 1.6.2013
film directors Jakubowska&Gronowski / Polona / National Library

Cooperation on creation of Ad Idea, film idea and scenario of film launching digitalisation of Polish National Library.

1.5.2012 - present
Freelance Copywriter
Senior Copywriter working closely with advertising strategy advisors on creating brand identities; outsourced Senior Copywriter for agencies' tenders, creative support on film sets and during postproduction; Senior Creative outsourced by global design and innovation consultants working on creation of names, new products, new brands; Creating on-line and board game scenarios.

1.11.11 - 31.3.12
National Audiovisual Institute
Muzykotersi (strategy for ad campaign of educational web and
network called Muzykoteka Szkolna, radio spots, promo, data
research, copies for site, Facebook fan page and scenarios for online games)

1.2.11 - 31.8.11
MocOwoc (super fruits, organic food)
Strategy for online communication, data research and copies for
Facebook fan page.

3.12.10 - 30.4.12
Marionnaud
Strategy for Facebook communication, data research, copies for
fan page, contests.

15.2.10 - 31.10.10
Kofeina Advertising Agency
BTL and ATL for Union Investment (financial products), Fashion
House Outlet Centre.

1.5.10 - 30.10.10
Adam Mickiewicz Institute
Copywriter / Creative (annual report)

1.2.07 - 31.5.09
Brain Advertising Agency
Copywriter: original ATL and BTL (mostly tv and radio spots, outdoor, print) for Netia (telecom), ING (bank, B2C, B2B), ING Nationale-Nederlanden (life insurance), Winiary (food, part of Nestle Group), Play (mobile network). I was responsible for writing
scripts, developing ad campaigns and product image. I made 9 tv
spots.

1.12.05 - 31.12.06
Testardo Red Cell Advertising Agency
Creative: BTL and ATL for Telekomunikacja Polska SA (telecom), Benecol(Raisio, food), Orange (mobile network).

1.1.03 - 30.11.05
Avon Cosmetics
Copywriter in in-house Advertising Departament responsible for: skincare and non-cosmetic brands, creating Polish and global names for cosmetic products and brands, writing copy for catalogue and creating triweekly magazine for representatives in 17 Europe and Asian countries.

1.9.01 - 31.12.02
Publicis Advertising Agency
Original creation: ATL and BTL for Pekao SA (banking), Orlen
(one of the biggest oil refiners in Central Europe); original creation, adaptation and transcreation for Renault, Garnier and L'Oreal Paris.

Education and training

1993 - 1998
Institute of Literary Research (Polish Academy of Science)
seminar on literature Professor Maria Janion's 'Renovation of
denotation'

1988 - 1993
Warsaw University, Department of Polish Studies,
history and theory of literature, theory of culture

Personal skills and competences

Mother tongue: Polish
English: Understanding (Listening, Reading), Spoken interaction, Spoken production - C1 Proficient user

Social skills and competences

Excellent teamworking skills: I have been a member of creative
teams working closely with artdirectors and have taken active
part in brainstorming sessions. This requires creativity and on
the other hand openness to other people's ideas. I am also good
at inspiring others. I can handle hectic atmosphere of work in
advertisement, tough deadlines, competition and fussy clients
still staying fresh and full of new ideas.

Technical skills and competences

I have supervised various aspects of tv and radio spots
production, including casting actors, directors, DOPs and
choosing music. I have also directed all of my radio spots and
several tv ads. I performed in some radio ads too.

Artistic skills and competences

I occasionally draw and read a lot (Coetzee, Balzac, Woolf, Christie) and watch tv series even more.

Other skills and competences

I learn quickly, especially languages and I enjoy the process.

Additional information

I love skiing, swimming and astanga yoga. I just discovered
urban walking and I enjoy to explore it.

Awards

Silver Award of 2012 KTR Festival (category: interactive media,
online ad, social and non-profit ad), campaign 'Muzykotersi',
client: National Audiovisual Institute
Kreatura 2012 (category: social and non-profit ad),
campaign 'Muzykotersi', client: National Audiovisual Institute

Golden Eagles 2008, (category: advertising film, subcategory:
telecom) tv spot "Breakfast", client: Netia

Kreatura 2002, tv spot 'Ice cream', client: Pekao SA (bank)